Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Validation of an anti-slip control method based on the angular acceleration of a wheel on a roller rig
Autoři: Zirek Abdulkadir | Voltr Petr | Lata Michael
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit
Strana od-do: 2392-2405
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Validace protiskluzového řízení metodou založenou na úhlovém zrychlení mezi kolem a rotující kolejnicí Tato studie se zabývá validací metody protiskluzového řízení, která je založena na zrychlení kola. Metoda používá signál úhlové akcelerace a prahovou hodnotu, aby se zabránilo kolu v prudkém skluzu. Zpočátku byla implementovaná metoda testována na experimentálním zařízení za několika podmínek povrchu kola a kolejnice (napůl suchá, mokrá a mastná). Poté byla platnost kontrolního algoritmu ověřena pomocí numerického modelu experimentálního zařízení, který byl vytvořen pomocí editoru MATLAB, se simulačními scénáři navazujícími na experimenty. Výsledky experimentů a simulací potvrzují, že regulační algoritmus založený na zrychlení zabraňuje nadměrnému prokluzu kola a zlepšuje trakční výkon kolejového vozidla. Kromě toho je pozorováno, že proces lze dále zlepšit správným nastavením regulačních parametrů regulátoru. zrychlení; ASR; skluz; adheze; řízení; experimentální zařízení; kolo-kolejnice
eng Validation of an anti-slip control method based on the angular acceleration of a wheel on a roller rig This study deals with the validation of an anti-slip control method that is based on the acceleration of a wheel. The method uses the angular acceleration signal and a threshold value to prevent the wheel from a severe slip. Initially, the implemented method was tested with an experimental roller rig under several wheel-roller surface conditions (half-dry, wet and greasy). Then, the validity of the control algorithm was verified using the numerical model of a full-scale roller rig that is built via the MATLAB editor, with the simulation scenarios following the experiments. The results from both experiments and simulations confirm that the acceleration-based slip regulation controller prevents the excessive wheel slip and improves the traction performance of a rail vehicle. Moreover, it is observed that the performance of the controller could be further improved by properly setting the control parameters of the acceleration-based slip regulation controller. acceleration; ASR; slip; adhesion; control; roller rig