Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Implementation of Digital Ergonomics Modeling to Design a Human-Friendly Working Process in a Postal Branch
Autoři: Drašković Darko | Průša Petr | Svetlana Čičević | Jovčić Stefan
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Applied Science - Basel
Strana od-do: 1-13
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Implementace digitálního ergonomického modelování pro návrh lidského pracovního procesu v poštovní pobočce V dnešním obchodním světě existují dva velmi důležité zdravotní problémy, s nimiž se zaměstnanci v sektoru služeb potýkají: onemocnění páteře, zejména v dolní části zad, a syndrom karpálního tunelu. Jedná se o dobře známé muskuloskeletální poruchy. Pro zachování zdraví svých zaměstnanců a prevenci nemocí z povolání, a tím pro maximalizaci jejich efektivity, musí společnosti využívat znalosti z oblasti ergonomie. Tato studie si klade za cíl prozkoumat zdravotní problémy spojené s prací, kterým čelí pracovníci v dopravních společnostech. Jako případová studie je považována poštovní společnost ze Srbska, se zvláštní pozorností věnovanou přepážkám. Výzkum byl prováděn v jedné pobočce poštovního operátora. Všech šest poštovních úředníků pracujících v uvažované pobočce bylo předmětem studia. Pracovníci byli výzkumníky vizuálně sledováni a zaznamenáváni při plnění svých pracovních úkolů. Na základě analýzy jejich pohybů a poloh těla bylo stanoveno vyhodnocení jejich úrovně vystavení riziku pomocí softwaru Ergo Fellow, konkrétně s pěti balíčky v rámci tohoto programu (Rapid Upper Limb Assessment, Rapid Entire Body Assessment, Rapid Entire Body Assessment, Ovako working posture analysis system , Moore a Garg a Suzanne Rodgers). Výsledkem implementovaných nástrojů je, že analytici mohou dospět k závěru, co by se mělo v organizaci práce změnit. Digitální; Ergonomie; Modelování; Design; Přátelský k člověku; Pracovní proces; Poštovní pobočka
eng The Implementation of Digital Ergonomics Modeling to Design a Human-Friendly Working Process in a Postal Branch In today’s business world, there are two very important health issues that the employees in the service sector are faced with: Spinal disease, especially in the lower back, and carpal tunnel syndrome. These are well-known musculoskeletal disorders. To preserve the health of its employees and prevent professional illnesses, and to thus maximize their efficiency, companies must use knowledge from the field of ergonomics. This study aims to examine the work-related health problems that the workers in transportation companies are faced with. As a case study, a postal company from Serbia is considered, with particular attention paid to the counter clerks. The research was carried out in one branch of the postal operator. All six postal clerks working at the considered branch were subjects of the study. The workers were observed visually by the researchers and recorded while performing their job tasks. Based on the analysis of their movements and body positions, the evaluation of their level of risk exposure was determined using the Ergo Fellow software, specifically with five packages within this program (Rapid Upper Limb Assessment, Rapid Entire Body Assessment, Ovako working posture analysis system, Moore and Garg, and Suzanne Rodgers). As a result of the implemented tools, the analysts are in a position to conclude what should be changed in the work organization. Digital; Ergonomics; Modeling; Design; Human-Friendly; Working Process; Postal Branch