Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Diagnostika výhybek s využitím kolejových vozidel
Rok: 2021
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Současné problémy v kolejových vozidlech 2021: sborník příspěvků z XXV. konference s mezinárodní účastí
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 115-120
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Diagnostika výhybek s využitím kolejových vozidel Železniční výhybky a křížení jsou z pohledu celkových nákladů na údržbu ve srovnání s běžnou kolejí problematickým prvkem infrastruktury. Článek se proto zabývá možnostmi sledování stavu výhybek jedoucími vozidly a návrhem inteligentního diagnostického systému pro železniční výhybky, který bude schopen zachytit zhoršování technického stavu a umožnit umožní tak správci infrastruktury postupný přechod k prediktivní údržbě. Výše uvedené by nebylo možné bez vývoje, sestavení a odzkoušení hardwarového i softwarového řešení, doplněného vývojem inteligentních algoritmů, které dokážou z měření dynamické odezvy nejen na infrastruktuře, ale i na železničním vozidle vyhodnotit stav výhybky. Hledané řešení má za cíl prodloužit životnost konstrukce výhybky a zredukovat náklady životního cyklu a zvýšit tak bezpečnost a plynulost železničního provozu. výhybka; diagnostika; prediktivní údržba; bezpečnost
eng Vehicle Side Diagnostics of S&C Railway switches and crossings (S&C) are a problematic element of the infrastructure in terms of total maintenance costs compared to a normal track. The article therefore deals with the possibilities of condition monitoring of S&C by moving vehicles and with the design of an intelligent diagnostic system for S&C, which will be able to detect deterioration of technical condition and allow the infrastructure manager a gradual transition to the predictive maintenance. The facts mentioned above would not be possible without the development, assembly and testing of hardware and software solutions, supplemented by the development of intelligent algorithms that can evaluate the state of the S&C structure by measuring the dynamic response not only on the infrastructure but also on the railway vehicle. The sought solution will contribute to the S&C structure service life extending and life cycle costs reducing and therefore the safety and smoothness of railway traffic can be increased. switches and crossings; diagnostics; predictive maintenance; safety