Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

BEV Energy Consumption Estimation for Route Planning
Rok: 2023
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 2023 International Conference on Electrical Drives and Power Electronics (EDPE) : proceedings
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 1-9
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Určování spotřeby energie pro plánování trasy bateriového vozidla Problematika bateriových elektrických vozidel (BEV) je a žhavé téma v roce 2023 a téma, které má mnoho přesahů přes akademickou sféru. I když BEV jsou výrazně energeticky účinnější než vozidla s konvenčními spalovacími motory, provozní rozsah EV se stále považuje za jedno z hlavních omezení této technologie. Z tohoto důvodu BEV musí být schopen co nejpřesněji odhadnout energii spotřeby na jízdu. Tento článek se zaměřuje na návrh algoritmu pro podrobné simulace jízdy BEV za účelem zjištění celkové spotřeby energie pro typické trasy ve střední Evropě. Článek představuje výsledky simulací jízd BEV pro typické trasy. Dále porovnání výsledků simulací s daty měřenými při reálné jízdě BEV v reálném provozu. Výsledky ukazují, že celková spotřeba energie na cestu lze odhadnout před začátkem cesty pomocí prezentovaného algoritmu se standardní střední odchylkou 10 %. Prezentovaný algoritmus může sloužit jako jeden z určujících prvků komplexního řešení pro nalezení nejvhodnější trasy jízdy a přidává energetický aspekt optimalizace výběru trasy podle existujících algoritmů. bateriové elektrické vozidlo; simulace; plánování trasy; spotřeba energie
eng BEV Energy Consumption Estimation for Route Planning The issue of battery electric vehicles (BEVs) is a hot topic in 2023, and one that has a lot of crossover beyond academia. Although BEVs are significantly more energy efficient than vehicles with conventional internal combustion engines [1], the operational range of EV is still considered as one of the main limitations of this technology. Because of this, BEVs need to be able to estimate as accurately as possible the energy consumption of driving and the associated operational range limitation. This paper focuses on the design of an algorithm for detailed simulation of BEV driving in order to determine the total power consumption for typical routes in Central European conditions. The paper presents the BEV driving simulation algorithm and simulation results for typical routes. Furthermore, a comparison of the simulation results with data measured in real world driving of a BEV in real traffic is made. The results show that the total energy consumption of the journey can be estimated before the start of the journey using the presented algorithm with a standard mean deviation of up to 10%. The presented algorithm can serve as one of the determining elements of a comprehensive solution for finding the most suitable driving route and adds the energy aspect of route selection optimization to existing algorithms. battery electric vehicle (BEV); simulation; route planning; energy consumption