Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Možnosti řízení zatížení hnacího motoru
Autoři: Koreisová Gabriela
Rok: 2007
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možnosti řízení zatížení hnacího motoru Zvolená analýza vlastností spalovacího motoru mi umožnila sestavit tří simulační modely pro SM bez regulátoru, (lineární pro malé odchylky, hybridní a ve formě obrazového přenosu pro velké odchylky), se stejným průběhem přechodových charakteristik. Konečným výsledkem analýzy dynamických vlastností SM je simulační model spalovacího motoru s výkonnostním regulátorem, využitý v následujících kapitolách pro stavbu simulačního modelu celého systému přenosu výkonu nakladače. Důležitým výsledkem analýzy vlastností spalovacího motoru je aproximační funkce pro závislost měrné spotřeby paliva na otáčkách a zatěžovacím momentu. Analytické vyjádření závislostí měrné spotřeby paliva mi umožnilo vykreslit úplnou modelovou charakteristiku SM a tím vytvořit podmínky pro realizaci optimalizace zatížení SM. Na základě výsledků jsem sestrojila optimální zatěžovací charakteristiku SM podle kriteria minima měrné spotřeby paliva a její náhradu analyticky vyjádřenou předepsanou řízenou zatěžovací charakteristikou. dynamické vlastnosti; spalovací motor;simulační model;výkonostní regulátor;
eng Possibilities of load control of driving motors This thesis has been prepared in accordance with the recommendations of the closing discussion for my state doctoral examination, which particularly specified the basic aims of the solution. The issue of controlling a drive motor relates to a wide range of possible applications. It is possible to control, for example, the load of the electrical motor in stationary industrial equipment, or the load of the motor driving all means of transport. The load of a drive motor can only be controlled using a transmission system with a continuously variable gear ratio. In the written report for the state doctoral examination the subject of the solution focused on the possibility of controlling a diesel combustion engine with the hydrostatic transmission on the travel mechanism of wheeled front loaders. The reason for this choice is that a controlled hydrostatic transmission is generally used in the travel mechanism of mobile industrial machines and there is experience available from the long usage and design of this sort of equipment. The wheeled front loader was chosen as an example of a mobile industrial machine for the very reason that when the loader is running the combustion engine is loaded with the travel and working mechanisms both at the same time, so the issue of controlling the transfer is more complex. The development of control systems for travel mechanisms is not yet complete and the results of this doctoral thesis may be used in technical practice. A controlled hydrostatic transmission has a number of advantageous features suitable for application in the travel mechanism of mobile industrial machinery. The principal advantage is its 100 % reversal ability, the option to set the gear ratio to zero, the ease of preventing overload, the easy spatial control of transmission output, the option to control start-up as well as the option to control transmission output when the machine is working. By resolving the idling speed of radial hydromotors used in hydrowheels the