Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Hranice informací pro cestující - empirický výzkum informačních potřeb
Autoři: Drdla Pavel
Rok: 2008
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Teorie dopravních systémů (soubor odborných statí)
Název nakladatele: Tribun EU
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 173-181
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hranice informací pro cestující - empirický výzkum informačních potřeb Příspěvek se zabývá problematikou výzkumu, v rámci kterého jsou představeny různé skupiny cestujících s ohledem na jejich informační potřebu před jízdou a během jízd. Podle zvyklostních informačních nároků cestujících se může rozdělit výzkum vlivů různých faktorů. Mimo jiného by se měla zohlednit velikost hraniční informační potřeby, z čehož plyne, že také pravidelní cestující mají svou zvláštní informační potřebu, pokud se přepravují na jiných relacích než obvykle. Jako výzkumnou metodu lze zvolit dotazování cestujících, což bylo provedeno například i v rámci tramvajového subsystému drážďanského MHD. Výsledky analýzy ukazují, že existují úzké souvislosti mezi informační potřebou a četností využívání jednotlivých tras. Stejně jako v různých jiných studiích a výzkumech je potvrzen velký význam informací na zastávkách především pro méně časté a nové cestující, ale i pro pravidelné cestující na úsecích, které obvykle nepoužívají. Dotčení cestující požadují zpravidla menší rozsah ale dobře strukturovaný výběr informací, které jsou považovány jako rozhodující těžiště informací. K velmi kladně hodnoceným informacím pro pravidelné cestující rozhodně patří informace o objížďkách a stavebních pracích na dopravní síti stejně jako o trasování linek v přestupních bodech při změnách v provozu. veřejná doprava, dopravní systém, informace v dopravě
eng Limits of Passenger Informations - an Empirical Research of Information Demands This research analyzes different types of public transport customer in terms of information behaviour before and during their trip. To segment customers by their information behaviour various factors influencing this behaviour were tested. A new factor route and usage frequency was introduced. It was expected that regular users of the transport system would have a particular intense need of information once they use bus or tram on routes other than their daily route. An empirical analysis was conducted with onboard personal interviews in the city of Dresden. The results reveal the strongest relation between the amount of the information sought and the introduced factor frequency of using a particular route. The importance of information at stops is confirmed, especially for first time users but also for regular users travelling beyond their regular routes. Visitors and tourists need a relatively small but focused amount of information. This needs to be well prepared and should be present at major points of contact. Better information of frequent users requires more attention to rerouting and construction sites within the network as well as guidance at transfer stops. public transport, transport system, transport information