Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Estimation Methods for Obtaining GPR Signal Velocity
Autoři: Artagan Salih | Borecký Vladislav
Rok: 2016
Druh publikace: ostatní do riv
Název zdroje: International Journal of Civil and Structural Engineering
Strana od-do: 59-63
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Metody přibližného stanovení rychlosti GPR signálu Georadar je znám jako slibná nedestruktivní metoda v diagnostice dopravní infrastruktury, ale i v mnoha dalších oblastech. Díky modernizovanému hardwaru a softwaru se rychle stává hlavním nástrojem pro zjišťování vlastností vrstev zemin a hornin s odlišnou relativní permitivitou využitím odražené elektromagnetické energie. Důležitým prvkem při použití technologie GPR je znalost rychlosti signálu ve zkoumaných stavebních materiálech, vrstev zemin a hornin. Je-li tato rychlost známa, a je měřena doba mezi odesíláním a přijetím odraženého signálu, lze odhadnoue hloubku objektu nebo dielektrického rozhraní. Tato studie se pokouší charakterizovat a porovnat dostupné metody pro získání rychlosti signálu GPR používané při hodnocení dopravní infrastruktury. georadar; rychlost signálu; relativní permitivita; dopravní infrastruktura
eng Estimation Methods for Obtaining GPR Signal Velocity Ground Penetrating Radar (GPR) has proven to be a promising nondestructive measurement methodology in transport infrastructure diagnostics as well as in many other fields. Thanks to the upgraded hardware and software technology, GPR is fast becoming a key instrument to obtain the properties of subsurface materials/layers with different relative permittivity by making use of the reflected electromagnetic energy. An important element in the use of GPR technology is the knowledge of the signal velocity of above-mentioned energy in the examined building materials, soil and rock layers. If this velocity is known, and time between sending and receiving the reflected signal is measured, the depth of the object or dielectric interface (as well as the thickness of the various layers of materials) can be estimated. Present study attempts to characterize and compare the available methods for acquiring the GPR signal velocity used in transport infrastructure evaluation. ground penetrating radar (GPR); signal velocity; relative permittivity; transport infrastructure