Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective
Rok: 2017
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina)
Strana od-do: 57-63
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza sezónnosti celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla v České republice v letech 2000-2016 z marketingového hlediska Sektor pojišťovnictví je v mnoha ohledech jedinečný, protože pojišťovny musí používat specifické marketingové nástroje, aby uspokojily své zákazníky a budovaly s nimi dlouhodobé vztahy. Pojišťovny musí průběžně sledovat pojistný trh, zejména druh poptávky po pojistných produktech a měnící se požadavky zákazníků. Počet registrovaných vozidel v České republice se každoročně zvyšuje, což způsobuje nárůst celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, proto musí pojišťovny sledovat tento pojistný produkt a analyzovat jeho poptávku. Cílem tohoto článku je analyzovat sezónnost celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla v České republice v letech 2000-2016. neživotní pojištění; pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla; analýza sezónnosti časových řad; Hendersonův filtr klouzavého průměru
eng Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective The insurance sector is in many ways unique, because insurance companies must use specific marketing tools to satisfy their customers and insurance companies have with customer’s long-term relationships. Insurance companies must continuously monitor the insurance market, especially type of demand for insurance products and customer requirements. The number of registered vehicles in the Czech Republic is annually increasing, which causes an increase of total premiums written of the motor third party liability insurance and insurance companies must monitor this insurance product and analyse demand for it. The aim of this article is to analyse the seasonality of total premiums written of motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016. non-life insurance; motor third party liability insurance; seasonal analysis of time series; Henderson moving average filter