Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Sustainable distribution logistics of retail chains
Autoři: Sommerauerová Dana | Chocholáč Jan | Polák Michal
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineering
Název nakladatele: Scientific Research Center Ltd.
Místo vydání: Belgrade
Strana od-do: 454-459
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Udržitelná distribuční logistika maloobchodních řetězců Distribuční logistika maloobchodních řetězců je velmi specifická, protože síť maloobchodních řetězců je obvykle velmi rozsáhlá a existuje mnoho omezení pro distribuci zboží, např. časová okna centrálních skladů a prodejen pro nakládku a vykládku zboží, více dodávek v rámci téhož dne a přeprava objektů reverzní logistiky z prodejen do centrálních skladů. Existuje mnoho toků mezi prodejnami a centrálními sklady, například tok zboží, tok informací, finanční toky, zpětné toky atd. Udržitelná distribuční logistika by měla respektovat tři pilíře udržitelnosti, které existují: ekonomický, sociální a environmentální pilíř. Udržitelná distribuční logistika maloobchodních řetězců by měla zkoumat možnosti racionalizace procesů s ohledem na pilíře udržitelnosti. Článek se zaměřuje na plánovací nástroje distribuce, které se používají pro plánování distribuční logistiky pro maloobchodní řetězce. Existují některé algoritmy teorie grafů, například: problém okružních jízd vozidel se současnou nakládkou a vykládkou a s respektováním časových oken. Cílem článku bude nalézt algoritmus pro tento typ úlohy, který bude respektovat všechna definovaná omezení a pilíře udržitelnosti distribuční logistiky maloobchodních řetězců. Tento algoritmus bude testován na konkrétní síti maloobchodního řetězce. distribuční logistika; maloobchodní řetězec; problém okružních jízd vozidel; udržitelnost
eng Sustainable distribution logistics of retail chains Distribution logistics of retail chains is very specific, because the network of retail chains is usually very extensive and there are many constraints for distribution of goods, for example time windows of central warehouses (depots) and stores for loading and unloading, more deliveries within the same day to stores or distribution of objects of reverse logistics from stores to central warehouses. There are many flows between stores and central warehouses, for example product flows, information flows, financial flows, reverse flows etc. Sustainable distribution logistics should respect three pillars of sustainability, there are: economic, social and environmental pillars. Sustainable distribution logistics of retail chains should investigate the possibilities of streamlining with consideration to the pillars of sustainability. The article will focus on the distribution planning tools which are being used for planning of distribution logistics for retail chains. There are some algorithms of graph theory, for example: Vehicle routing problem with pickup and delivery with time windows. The aim of the article will be to find an algorithm for this type of exercise which will respect all defined constraints and pillars of sustainability for distribution logistics of retail chains. The algorithm will be simulated on a specific network of retail chain as a case study. distribution logistics; retail chain; vehicle routing problem; sustainability