Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

ATTITUDES AND EXPERIENCES OF LECTURERS WITH E-ASSESSMENT
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICERI 2019 : proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 4088-4092
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Postoje a zkušenosti lektorů s elektronickým hodnocením. Elektronické hodnocení se ve vzdělávání stále častěji používá zejména na univerzitní úrovni. Výjimkou nejsou ani vysokoškolské kurzy matematiky. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje a zkušenosti lektorů (učitelů / instruktorů) ohledně využívání e-hodnocení při jejich výuce. Z tohoto důvodu byl systém e-hodnocení implementován do výuky vysokoškolských předmětů Matematická analýza, Geometrie a Algebra. Na zkušenosti členů katedry matematiky (lektorů) s výukou pomocí systému e-hodnocení navázaly polostrukturované rozhovory s nimi. Rozhovory byly zaznamenány a přepsány pro kvalitativní analýzu kódováním a kategorizací. Navzdory skutečnosti, že respondenti hodnotili používání systému e-hodnocení pozitivně, identifikovali konkrétně mnoho nedostatků (včetně stresu a nedostatečné podpory). Prezentované výsledky jsou součástí rozsáhlejšího výzkumu, který zahrnuje také identifikaci postojů a zkušeností studentů. Některé dílčí výsledky tohoto výzkumu byly prezentovány dříve na předchozích konferencích. výuka matematiky, hodnocení matematiky, elektronické hodnocení, počítačové hodnocení.
eng ATTITUDES AND EXPERIENCES OF LECTURERS WITH E-ASSESSMENT E-assessment is increasingly used in education especially at university level. The undergraduate mathematics courses are no exception. The aim of the research has consisted in finding out the attitudes and experiences of lecturers (teachers / instructors) regarding the use of e-assessment in their teaching. For this reason, e-assessment system was implemented into the teaching of undergraduate courses of Mathematical Analysis, Geometry and Algebra. Experience of members of the Department of Mathematics (lecturers) with teaching with the aid of the e-assessment system was followed by the semi-structured interviews with them. Interviews were recorded and transcribed for qualitative analysis through coding and categorizing. Despite the fact that the respondents evaluated the use of the e-assessment system positively, they specifically identified many shortcomings (including stress and lack of support). The presented results are part of more extensive research which also includes identifying students' attitudes and experiences. Some partial results of this research have been presented earlier in previous conferences. mathematics education, assesment in mathematics, e-assesment, computer-aided assessment.