Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

USING E-LEARNING IN TEACHING OF THE MATRICES
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICERI 2019 : proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 1860-1864
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití e-learningu při výuce matic Studenti Dopravní fakulty Jana Parnera Univerzity Pardubice se před nástupem na univerzitu obvykle nikdy nesetkali s maticemi. Proto je pro tyto studenty počítání s maticemi někdy velmi obtížné. E-learning by jim mohl pomoci při studiu matic. Cílem této studie je ukázat konkrétní využití e-learningu při vysvětlování matic na hodinách matematiky, publikování studijních materiálů, domácích úkolů, testování a hodnocení. Za tímto účelem byla vyvinuta cvičení a testy pomocí systému WebWork. Příspěvek popisuje použití systému STAG pro publikaci studijních materiálů a hodnocení. Všechna předložená cvičení a testy byly prakticky využity při výuce matematiky na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Tato studie představuje zkušenosti uživatelů se systémy WebWork a STAG. e-learning, matice, metody výuky
eng USING E-LEARNING IN TEACHING OF THE MATRICES Students of Faculty of Transport Engineering, University of Pardubice, usually have never met matrices before enter the university. Therefore the calculation with matrices is sometimes very difficult for these students. E-learning could help them to study matrices. With the development of information and communication technologies, the term e-learning is currently inextricably linked with education. E-learning uses information and communication technologies for education. The aim of this study is to show the specific use of e-learning for the introduction of the matrices during mathematics lessons, publication of the study material, homework, testing and evaluation. For this purpose, exercises and tests were developed using the system WebWork. The paper describes the using of the system STAG for the publication of the study material and the assessment. All presented exercises and tests were practically used in the teaching of mathematics at Faculty of Transport Engineering, University of Pardubice. This study introduces experiences of users (lectures and students) with the systems WebWork and STAG. e-learning, matrix, teaching methods