Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The role of access distance to higher category traffic network (bypass) on impact of its use
Autoři: Mondek Norbert
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CLC 2022 - Carpathian Logistics Congress : Conference Proceedings
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 86–92
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Úloha přístupové vzdálenosti k dopravní síti vyšší kategorie (obchvat) na vliv jejího používání Silniční obchvaty měst jsou budovány především za účelem odklonu tranzitní dopravy z měst na jejich periferii. Městské komunikace jsou pak uvolňovány a využívány především dopravními toky s výchozím nebo cílovým místem ve městě a vnitroměstskou individuální a veřejní dopravou. Využití městských komunikací závisí mimo jiné na využitelnosti obchvatu v kontextu dosažitelnosti okolních obcí. Poptávku po obchvatu ovlivňuje několik faktorů, jako je vzdálenost obchvatu od města nebo možnosti přístupu z obchvatu do cíle. Cílem článku je nalézt a vyhodnotit tyto faktory s využitím možností dopravního modelování. Tato analýza bude provedena pro několik kategorií měst v závislosti na jejich velikosti a regionálním významu. Sledována bude individuální a veřejná doprava (silniční). Použitá bude analýza pomocí dopravního modelu. obchvat; městské silnice; okolní obce; faktory; dopravní model
eng The role of access distance to higher category traffic network (bypass) on impact of its use Road bypasses of cities are built primarily for the purpose of detouring transit traffic from cities to their periphery. Urban roads are then released and used primarily by traffic flows with origin or destination in the city and inner-city individual and public transport. The use of urban roads depends, among other features, on the usability of the bypass in context of achievability of the surrounding municipalities. Several factors influence the demand for bypass, such as the distance of the bypass from the city, the access options from bypass to the destination. The aim of the article is to find and evaluate these factors using the possibilities of transport modelling. This analysis will be carried out for several categories of cities depending on their size and regional importance. Individual (road) transport will be monitored. bypass; roads; surrounding municipalities; factors; transport model