Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

METHODS OF CODING AND DECODING (E-SAFETY IN EDUCATION)
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICERI 2018 : proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 7773-7777
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze METODY KÓDOVÁNÍ A DEKODOVÁNÍ (E-BEZPEČNOST VE VZDĚLÁVÁNÍ) S rozvojem informačních a komunikačních technologií a rostoucí popularitou sociálních médií roste potřeba informovat studenty o bezpečném chování na internetu. V současné době jsme konfrontováni s případy odcizení identity na internetu nebo vloupání do osobních účtů. Proto je nutné, aby se studenti seznámili s možnostmi ochrany svých soukromých účtů a osobních údajů. K tomuto účelu lze použít kódování. Pokud se studenti seznámí se způsoby kódování, mohou je použít při vytváření hesel nebo uchovávání svých osobních údajů. Dalším důsledkem seznámení studentů s programováním je zvýšení jejich zájmu o matematiku a informatiku. Příspěvek představuje metaanalýzu publikovaných studií zabývajících se různými druhy kódovacích a dekódovacích metod. Na základě analýzy současného stavu studovaného problému příspěvek poskytuje ucelený pohled na metody kódování a dekódování s důrazem na výhody a nevýhody těchto metod a jejich využití ve výuce. kódování, dekódování, šifry
eng METHODS OF CODING AND DECODING (E-SAFETY IN EDUCATION) With the development of information and communication technologies and increasing popularity of social media, the need to inform students about safe behavior on the internet grows. We are currently confronted with cases of stolen identity on the internet or breaking into personal accounts. Therefore, it is necessary for students to become familiar with the possibilities to protect their private accounts and their personal information. For this purpose, coding can be used. If students learn about the ways of coding, they can use it when creating passwords or keeping their personal information. Another consequence of introducing students to coding is to increase their interest in mathematics and computer science. The paper presents the meta-analysis of the published studies dealing with the different kinds of coding and decoding methods. On the basis of an analysis of the current state of the studied problem, the paper provides a comprehensive view of coding and decoding methods with an emphasis on the advantages and disadvantages of these methods and their use in education. coding, decoding, e-safety, coding education, ciphers.