Materiálový výzkum v oboru dopravních prostředků a infrastruktury
- Svařování vysokopevných materiálů pro bezpečnostní prvky autokaroserií
|
Výzkum zahrnuje optimalizaci svařovacích parametrů ve vlivu na únosnost svarových spojů dílů karoserií, analýzy strukturních parametrů martenzitických ocelí, vyhodnocení vlivu výchozích imperfekcí na svařitelnost.
|
|
- Rozbor snížení dynamické pevnosti bodových odporových svarů austenitické oceli
|
Zde je zahrnuta identifikace strukturních změn tepelně ovlivněného pásma ve vztahu k dynamické odolnosti; identifikace módu provozních lomů; srovnávací fraktografické analýzy laboratorních lomů v oblastech mezních strukturních změn
|
|
- Tepelná únava věnců železničních kol
|
Těžištěm je vyhodnocování mechanických statických a dynamických charakteristik materiálu podle platných norem. Jsou popsány etapy strukturních a souvisejících pevnostních změn v povrchových vrstvách materiálu; identifikován iniciační mechanizmus lomu; rozlišení vlivu následného provozního poškození
|
|
- Hodnocení jakosti strukturně heterogenních svarových spojů manganové oceli
|
Analýzy lokální ztráty kohezní pevnosti zrn austenitické oceli.Identifikace sekundárních fází jako zdroje specifického mechanizmu poškozování při vysokých teplotách. Studium souvislostí s výchozí chemickou heterogenitou oceli.
|
|
- Stabilita svařovaných konstrukcí z antikorozních materiálů
|
Analýzy lokální ztráty kohezní pevnosti zrn austenitické oceli.Identifikace sekundárních fází jako zdroje specifického mechanizmu poškozování při vysokých teplotách. Studium souvislostí s výchozí chemickou heterogenitou oceli.
|
|