Animovaná videoprezentace
Na youtubovém kanálu Univerzity Pardubice si můžete prohlédnout i jednotlivé části prezentace samostatně: Sekce DZS – Dynamický zkušební stav, Sekce DS – Stanovení skutečné pevnosti betonu, Sekce DP-KV – Zkoušky opotřebení a tření na stroji Amsler, Sekce DP-KV – Testovací zařízení železničních kol, Sekce DP-SV – Aktivity sekce silničních vozidel, Sekce MM – Instrumentované rázové kladivo, Sekce DP-E – Zkušební stav tramvajového kola, Sekce DP-E – Experimentální kolejové vozidlo
Experimentální silniční vozidlo
Toto experimentální silniční vozidlo se vyznačuje pohonem a řízením všech čtyř kol. Je postaveno na základě řady studentských prací, neustále na něm probíhají další úpravy a výzkumné aktivity – například studium jízdních vlastností při zhoršených adhezních podmínkách simulovaných odlehčením kol vozidla posazeného na pojízdném rámu – skid-caru.
Sklopná plošina
Sklopná plošina je stálým vybavením laboratoře silničních vozidel VVCD. Slouží zejména k měření některých parametrů silničních vozidel, ale lze ji využít i v jiných experimentálních aktivitách.
Měření zatížení klanic oplenového návěsu
Video ukazuje záznam z experimentálního měření na sestavě klanic oplenového návěsu pro dopravu dřevěné kulatiny. Klanice byly vybaveny speciálně navrženými siloměrnými členy, které snímaly zatížení klanic naloženým nákladem při působení příčné síly, vyvozené naklápěním oplenu na sklopné plošině v laboratoři silničních vozidel na VVCD. Měření bylo realizováno v rámci zakázky pro Hořické strojírny.
Experimentální kolejové vozidlo
Toto experimentální vozidlo bylo vybudováno v rámci projektu Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly ve spolupráci s VÚKV a.s. a Škoda Electric a.s. Jedná se o úzkorozchodné vozidlo s podvozkem, který je modelem podvozku moderního tramvajového vozidla. V sezóně je vozidlo provozováno na mladějovské úzkorozchodné železnici, v zimním období bývá umístěno v areálu VVCD, kde může jezdit po krátkém úseku zkušební koleje o rozchodu 600 mm.