Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice řeší množství projektů aplikovaného výzkumu se zaměřením na dopravní prostředky, infrastrukturu a související problematiku. Výukové a výzkumné centrum v dopravě je především základnou pro experimentální činnost v těchto projektech.
Aktuální projekty s účastí VVCD
Building a community of railway scientific researchers and academia for ERJU and enabling a network of PhDs (academia teaming with industry)
Období realizace: 09/2023–02/2027
Poskytovatel: Evropská unie
Program: HORIZON-ER-JU-2022
Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka
Období realizace: 01/2023–12/2028
Poskytovatel: Technologická agentura České republiky
Program: Národní centra kompetence
Výpočtová a experimentální podpora technologie 3D tisku vysoce namáhaných plastových komponent se zvýšenou teplotní a únavovou odolností
	Období realizace: 01/2023–6/2025
	Poskytovatel: Technologická agentura České republiky
	Program: TREND
Prediktivní údržba kolejové dopravní cesty
	Období realizace: 01/2021–12/2024
	Poskytovatel: Technologická agentura České republiky
	Program: Doprava 2020+
Vybrané ukončené projekty
- Nedestruktivní stanovení mechanického napětí v bezstykové koleji, 05/2020–04/2022, Technologická agentura České republiky – program Zéta
 - Národní centrum kompetence Josefa Božka, 04/2019–12/2022, Technologická agentura České republiky – program Centra kompetence
 - 3D tisk výpočtově optimalizovaných kovových součástí s využitím technologie DMLS, 01/2018–12/2020, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR – program Trio
 - Eliminace provozních poruch náprav kolejových vozidel, 01/2017–12/2019, Technologická agentura České republiky – program Epsilon
 - Hybridní lokomotiva a elektronická optimalizace energetiky jejího provozu, 04/2016–12/2019, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR – program Trio
 - Centrum kompetence drážních vozidel, 01/2012–12/2019, Technologická agentura České republiky – program Centra kompetence
 - The use of Dry-Ice Blasting to give Predictable and Optimised Braking Conditions, 06/2017–11/2018, Rail Safety and Standards Board (Velká Británie)
 - The use of Controlled Application of Water to the Wheel/Rail Interface to give Predictable and Optimised Braking Conditions, 05/2017–10/2018, Rail Safety and Standards Board (Velká Británie)
 - Predictable and Optimised Braking; Control of Wheel/Rail Interface Conditions using Dry-Ice Blasting, 07/2015–12/2015, Rail Safety and Standards Board (Velká Británie)
 - Predictable and Optimised Braking: Controlled water additions to improve braking performance in low adhesion conditions, 07/2015–12/2015, Rail Safety and Standards Board (Velká Británie)
 - The effect of water on the transmission of forces between wheels and rails, 03/2015–07/2016, Rail Safety and Standards Board (Velká Británie)
 - Technika pro měření silových účinků v kontaktu kolo-kolejnice, 01/2012–12/2015, Technologická agentura České republiky – program Alfa
 - Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly, 01/2011–12/2014, Technologická agentura České republiky – program Alfa
 
    






