Novinky:
14. července 2022
Projekt byl hodnocen úspěšně.
26. května 2022
Odeslali jsme závěrečnou zprávu projektu.
Soubory ke stažení | Velikost |
---|---|
![]() | 718.59 KB |
8. dubna 2022
Uspořádali jsme seminář transferu technologií do aplikační sféry. Bližší informace k semináři jsou dostupné na dedikované stránce.
7. března 2022
Dokončili jsme tvorbu dalšího z výstupů projektu, a to metodiky s názvem Metodika nedestruktivního stanovení mechanického napětí v kolejnicích bezstykové koleje. Metodiku a osvědčení o jejím schválení lze stáhnout níže.
27. dubna 2021
Využili jsme traťové výluky u Borovnice a provedli jsme tenzometrická měření před a po podbití koleje. Za laskavé pomoci kolegů z Katedry dopravního stavitelství jsme s měřicím vozíkem Krab a totální stanicí provedli také zaměření sledovaného úseku před a po podbití, což nám poskytne další pomocná data.
1. dubna 2021
Vítáme v řešitelském týmu nové spolupracovníky – Ondřeje Sadílka a Filipa Klejcha.
10. prosince 2020
Petr Vnenk připravil za použití časosběrných snímků vytvořených Jiřím Šlapákem pro konferenci Vědění mladým 2020 vědecko-popularizační videopřednášku pro žáky základních a středních škol na téma Osové napětí v bezstykové koleji. Tuto přednášku lze mimo jiné shlédnout na webové stránce konference: https://www.upce.cz/konference-vedeni-mladym-2020.
30. září 2020
Vladimír Suchánek, Karel Suchý, Tadeáš Šustr a Miloš Šula poprvé osadili první versi teplotního čidla na patu kolejnice v areálu Výukového a výzkumného centra v dopravě (VVCD). Pokračuje výroba teplotních čidel, přestavba na alkalické (vyměnitelné) baterie.
29. července 2020
Jiří Šlapák vytvořil a na 3D tiskárně vytisknul praktickou šablonu pro rychlé vyhledání neutrální osy na kolejnicích typů 60E1 a 60E2. Šablona respektuje možné deformace ojeté kolejnice a lze ji tak použít v trati jak s novými, tak s ojetými kolejnicemi. Jsme schopni vyrobit šablony pro různé další typy kolejnic, jakmile budou zapotřebí.
21. července 2020
Özgür Yurdakul, Zdeněk Sháněl a Petr Vnenk v laboratořích VVCD připravili zkušební vzorek kolejnice s tenzometry pro otestování tenzometrického měření předtím, než bude instalováno v terénu.
25. června 2020
Petr Vnenk, Bohumil Culek, Ladislav Řoutil a Özgür Yurdakul se sešli na technické poradě k provádění tenzometrického a teplotního měření.
22. června 2020
Petr Vnenk se v Žilině sešel s odborníkem na bezstykovou kolej ŽSR Ing. Ďurkovským. Vyměnili si řadu úvah a poznatků a domluvili se na další spolupráci.
9. června 2020
Petr Vnenk, Ladislav Řoutil a Özgür Yurdakul se v Praze setkali s Ing. Stehlíkem z Ministerstva dopravy, které je aplikačním garantem projektu, a seznámili jej s dosavadní prací a nejbližšími plány.
4. června 2020
Petr Vnenk a Bohumil Culek se v Pardubicích setkali s Ing. Szabó a Ing. Táborským ze Správy železnic, která je aplikačním garantem projektu, a domluvili se na dalším postupu a hledání vhodným míst pro provedení terénního měření.
12. května 2020
Zahajovací sestava řešitelského týmu se v plném zastoupení poprvé sešla ke společné poradě.
1. května 2020
Začátek řešení projektu.