Studijní program: | Technologie a management v dopravě |
Studijní specializace: | Dopravní management, marketing a logistika |
Forma studia: |
prezenční kombinovaná |
Standardní doba studia: | 2 roky |
Charakteristika specializace
Studium je orientováno zejména na problematiku strategického a takticko-operativního managementu a marketingu se zaměřením na specifika sektoru dopravy, dopravních společností a společností poskytujících poštovní, expresní a kurýrní služby a na logistiku. Najdete pracovní uplatnění především na středních a vrcholových manažerských pozicích a odborných pozicích v různých typech dopravních společností a společností poskytujících logistické, poštovní, expresní a kurýrní služby i v orgánech a organizacích státní správy a územních samospráv. Absolventi budou připraveni také na další studium v doktorském stupni studia.
Teoretická část studia
V rámci studia získáte znalosti v oblastech: dopravy a optimalizace dopravních systémů, logistiky a logistických technologií, managementu (se zaměřením na procesní, projektový a personální management a management kvality), marketingu a ekonomiky dopravních společností a společností poskytujících logistické, poštovní, expresní a kurýrní služby.
Praktická aplikace získaných znalostí
- Management a marketing v dopravních společnostech a společnostech poskytujících logistické, poštovní, expresní a kurýrní služby (moderní přístupy a metody, management kvality, projektový management a krizové řízení),
- ekonomika dopravních společností a společností poskytujících logistické, poštovní, expresní a kurýrní služby,
- controlling v dopravních společnostech a společnostech poskytujících logistické, poštovní, expresní a kurýrní služby,
- logistický management organizací a dodavatelsko-odběratelských řetězců.
Vazba na praxi při studiu
Exkurze ve vybraných společnostech, účast odborníků z praxe na výuce odborných předmětů a workshopech, řešení případových studií, možnost studijních stáží ve společnostech, zadávání diplomových prací přímo společnostmi. Možnost podílet se na realizaci výzkumných projektů řešících konkrétní podnikové problémy apod.
Uplatnění
- Práci Vám dají: dopravní společnosti, společnosti poskytující logistické, poštovní, expresní a kurýrní služby,
- logistická centra a průmyslové zóny,
- výrobní společnosti a společnosti obchodující se zbožím,
- orgány a organizace státní správy a územních samospráv.
Absolvent specializace Dopravní management, marketing a logistika